מילוי טופס 161

היא פעולה שהמעביד צריך לבצע כאשר עובד מסוים פורש ממקום העבודה, ולהגיש אותו לעובד בעת סיום עבודתו.
הטופס בעצם מצהיר על הפסקת יחסי עובד-מעביד וניתן למצוא בו פירוט לגבי כספי הפיצויים להם זכאי העובד.
ללא טופס זה, בנוסף למכתב שחרור כספי פיצויים, לא יוכל העובד למשוך את הפיצויים אשר להם הוא זכאי.
מכתב שחרור פיצויים גם הוא חייב להינתן לעובד עם עזיבתו, כאשר מכתב זה בעצם מופנה לקופה או לקופות בהן נמצאים כספי הפיצויים של העובד.
במכתב זה המעביד מאשר כי הוא משחרר לעובד את כספי הפיצויים שצבר במשך עבודתו אצל אותו מעביד.

 

מילוי טופס 161 חייב להעשות באופן מוקפד, יסודי ומקצועי. אם מילוי טופס 161 לא נעשה באופן מדויק, מס הכנסה עשוי לעכב או לא לאשר את שחרור הכספים.
לאחר עזיבה של מקום עבודה, מרבית האנשים לעתים זקוקים בדחיפות לכספי הפיצויים, ולכן כל עיכוב יכול להיות משמעותי ובעל השלכות כלכליות.
שחרור הכספים עשוי להיות תהליך ארוך של עד כמה חודשים, ולכן יש לדאוג כי המעביד ממלא את הטופס באופן המהיר ביותר וללא טעויות.

 

מילוי טופס 161 אינו פשוט לעתים עבור המעביד או העובד אשר אינם מבינים בתחום הפיננסי של העסק, ולכן כדאי להיעזר באיש מקצוע בכדי למנוע שגיאות במילוי הטופס.

 

לאחר מילוי הטופס על ידי המעביד, יש להעביר את הטופס המקורי לפקיד השומה בצירוף שלושה תלושי השכר האחרונים.
בנוסף, יש למסור העתק של הטופס לקופות בכדי לשחרר את כספי הפיצויים.

 

 

זקוקים לסיוע עם מילוי טופס 161 באופן מקצועי וללא טעויות ?
פנו עוד היום ליחיאל קדם, יועץ פנסיוני מנוסה עם שנים של ניסיון בתחום.

 

תיקון 190